Źródło Marii – Gdynia

Źródło Marii – kapliczka z figurą

Historia źródła Marii sięga XVIII wieku, kiedy na terenach należących do zakonu Karmelitów Bosych znajdował się folwark. To właśnie karmelici ufundowali w 1739 roku kapliczkę, której patronką została Matka Boża. Według lokalnej legendy, nazwa źródła pochodzi od imienia kobiety, która uzdrowiła się dzięki wodzie z tego miejsca.

Woda płynąca z źródła Marii ma liczne właściwości mineralne, takie jak wapń, magnez, potas oraz sód, które korzystnie wpływają na zdrowie organizmu. Ponadto, dzięki niskiej zawartości chloru, jest idealna do picia. Od momentu odkrycia, woda z źródła Marii słynie z cudownych uzdrowień oraz wpływu na regenerację organizmu, co przekłada się na ogólne dobre samopoczucie. Warto zauważyć, że źródło Marii jest także miejscem kultu religijnego, a jego odkrycie uważane jest za jeden z najcenniejszych darów natury, której piękno doceniane jest od wieków.

Aby zagwarantować jakość wody w Żródle Marii, regularnie poddaje się ją kontroli przez Państwową Inspekcję Sanitarną. Woda jest także butelkowana i sprzedawana jako woda źródlana.

Kapliczka z figurą Matki Bożej, zbudowana w stylu barokowym, przeszła wiele renowacji i remontów na przestrzeni lat. Źródło Marii jest wciąż ważnym ośrodkiem kultu religijnego, gdzie odbywają się coroczne uroczystośce, takie jak procesje i modlitwy.

Spacer po lesie

Wyruszyliśmy na wycieczkę z grupą znajomych, by spędzić dzień na łonie natury i podziwiać piękno okolic. Wędrówkę zaczęliśmy z ulicy Juraty w Gdańsku Osowie, skąd weszliśmy do lasu i rozpoczęliśmy nasz spacer.

Przez całą trasę mieliśmy okazję podziwiać malownicze krajobrazy, którymi obfituje ta okolica. Przechodziliśmy przez zabytkowy most nad torami, który był naprawdę piękny i dodawał uroku naszej wycieczce. Po około 5 kilometrach marszu, dotarliśmy do Źródła Marii, która była głównym celem naszej wycieczki. Woda, którą można tam napić się prosto ze źródła, ma wiele cennych właściwości zdrowotnych i jest naprawdę smaczna. Jest to idealne miejsce, by odpocząć, nabrać sił i cieszyć się pięknem natury.

Kontynuując nasza wycieczkę, po około 8 kilometrach weszliśmy na Górę Studencką. Na szczycie góry znajduje się tabliczka z wysokością 180 m n.p.m. jest to najwyższe wzniesienie w okolicy.

Góra Studencka to miejsce, które każdemu polecam odwiedzić. Panująca tam cisza i spokój sprawiają, że można tam znakomicie wyciszyć się i odprężyć, a jednocześnie podziwiać malownicze krajobrazy i podzielić się wrażeniami z przyjaciółmi.

Po krótkim odpoczynku na szczycie, postanowiliśmy kontynuować naszą wędrówkę i udać się w drogę powrotną. To był naprawdę udany dzień, piękna słoneczna pogoda, spacer pełen pięknych widoków i niezapomnianych wrażeń.